POŘÁDÁTE TOMBOLU, NEZAPOMEŇTE NA ZAPLACENÍ DANĚ!

Pakliže pořádáte společenské akce neměli byste zapomínat na odvádění daně, pokud organizujete tombolu. Od roku 2012 tombola podléhá dani se sazbou 20 procent. Pokud daň včas neodvedete hrozí vám sankce 0,05 procenta z celkové částky za každý den prodlení.

Růžový papír na vyplněn í daně z příjmuTombola je velice oblíbená na společenských akcí, většina z nás zná ten pocit kdy držíme lísteček s číslem a napjatě čekáme zda se bude shodovat s tím vylosovaným. Můžeme tak samozřejmě za pár korun získat pěkný dárek. Mezi časté ceny patří dražší kuchyňské spotřebiče a velké jedlíky může potěšit třeba selátko apod., které bývá také v mnoha případech součástí tomboly.

O tom, že tombola podléhá zdanění nejspíše dost organizátorů akcí ani neví, je totiž naprosto běžné, že daň z tomboly není odvedena. Pokud jste tombolu organizovali v prvních třech měsících máte poslední termín na odevzdání daně 20. 4. 2015. „Pokud tombola proběhne v prvním čtvrtletí roku 2015, provozovatel musí podat hlášení k záloze na odvod z loterií nejpozději do 20. dubna a ve stejném termínu odvod z loterií také zaplatit na účet finančního úřadu,“ vysvětluje mluvčí Generálního finančního ředitelství Petra Petlachová.

Podle organizátorů tato záležitost postrádá logiku. „Vůbec mě nenapadlo, že tombola podléhá takovému zákonu, protože se mi zdá, že to je spíše prodělečný podnik. Zákon se na tomboly nehodí, protože ceny do tombol výrazně převyšují ceny vstupenek,“ myslí si jeden z organizátorů akce Lukáš Pollert.

Pokud by jste organizovali tombolu ve druhém čtvrtletí roku 2015 nezapomeňte na uhrazení daně, tentokrát do 20. července.