Zásady úspěšné spolupráce s Katalogem účetních

 

Uvědomujeme si, že práce kterou děláte je specifická, vysoce odborná a zakládá se především na důvěře. Proto víme, že prezentovat Vás stejně jako například řemeselníky prostě nestačí. Zde je několik jednoduchých zásad, díky kterým dosáhneme společně vytoužených výsledků.

 

 

 

1) Pochopení principu spolupráce a veškerých příležitostí, které portál nabízí

 

Katalog účetních je třeba vnímat jako nástroj, jehož je nutné se odpovídajícím způsobem chopit a posléze jej co nejúčinněji používat. Bez aktivního přístupu jednotlivých odborníků na účetnictví, daně a audit nebude nikdy sám o sobě představovat záruku úspěchu. Vždy půjde především o jedinečnou formu komunikace se zákazníky a jejich informování o situaci naší kanceláře na maximálně možné profesionální úrovni. Nejde tedy v žádném případě o prostou inzerci nebo reklamu.

Žádný z registrovaných partnerů neobdrží stejný počet poptávek, lepší a aktivnější odborníci si jich zcela spravedlivě zajistí více.

 

2) Novinky a aktuality hýbou světem aneb nic není staršího než včerejší den

 

Bohužel, jsme více než často svědky skutečnosti, že obchodní partner svou webovou kancelář v průběhu její existence vůbec nespatří. Natož aby informoval své zákazníky o změnách v oblasti norem, sazeb daní, vývoji situace v rámci odvětví či provozu kanceláře. Užitečné je v neposlední řadě uvést, kdy zahájí a ukončí dovolenou. Zákazníci jsou díky informačním technologiím zhýčkaní a zakládají si na pocitu, že se o ně účetní upřímně zajímá ještě před započetím spolupráce samotné. Nelitujme proto malého vynaloženého úsilí a dokažme jim, že jsme neustále činnou a iniciativní firmou v oboru a zajímáme se o vše, co podmiňuje naši profesionalitu, erudici a odbornost. Je také na místě sledovat zprávy, které pro své obchodní partnery připravil provozovatel Katalogu účetních v podobě zajímavostí a mailových newsletterů.

 

3) Mobilní telefon jako známka přizpůsobivosti a dosažitelnosti

 

Zcela v souladu s výše popsaným platí, že uvedení kontaktního údaje v podobě jediné pevné linky nebudí právě dojem našeho flexibilního a operativního přístupu. Ozve-li se navíc po jeho vytočení kvílející fax, máme o nezájem ze strany potenciálního zákazníka postaráno. Pevnou linku rušit rozhodně nemusíme, doplňme ji však o mobilní spojení – klient nabude oprávněnou jistotu, že jsme mu vždy a snadno k dispozici.

 

4) Nový zájemce o naše služby bude mít vždy neznámé číslo!

 

Zvažme rovněž, zda je v případě naší vytíženosti optimálním řešením vytípnout neznámé příchozí hovory – zákazník nám dozajista podruhé nezatelefonuje, zvláště má-li okamžitě na výběr z řady dalších možností.

 

5) Proč funguje marketing lépe větším firmám?

 

Stručně řečeno, protože disponují lepšími předpoklady pro spolupráci se zákazníky. Mívají kupříkladu více poboček i personálu, tudíž širší možnosti k navázání potřebních kontaktů. I v případě, že pracujeme samostatně, můžeme v naší webové kanceláři uvést větší počet kontaktních osob, jimž může klient popsat své potřeby a to, co přesně poptává. Mohou to být naši externí kolegové, ale třeba i blízcí, kteří prostě jen vypomohou a předají vzkaz. Víme-li například, že nebude v našich silách přijímat příchozí telefonáty, neboť nás tlačí termín přiznání daně z přidané hodnoty, můžeme klientům i pracovníkům Katalogu účetních písemně ve svém profilu oznámit, kdy mohou v průběhu každého dne zatelefonovat, abychom se jim mohli plnohodnotně věnovat.

 

 

6) Zákazník se přece neodmítá!

 

Naprosto rozumíme tomu, že je značné množství účetních kanceláří zcela vytížených a klientelu nepřijímají. Zároveň však existuje bezpočet takových, které nové zákazníky uvítají s otevřenou náručí. Od ledna 2013 jsme umožnili v Katalogu účetních dohledat vhodného účetního ke spolupráci v sekci Dle sužeb pod kategorií Vypomůžu vytížené účetní. Postarejme se o nového klienta společně namísto toho, abychom jej odmítli, a realizujme zisky, s nimiž jsme vůbec nepočítali! V případě potřeby jsme schopni do tohoto vztahu vstoupit s pomoci Vám smluvně ošetřit takovouto spolupráci.

 

7) Seznámili byste se na internetu s někým, aniž byste si prohlédli jeho fotografii?

 

V případě partnerských vztahů bezesporu nikoliv, ale jak je to s navazováním vztahů služebních?Přestože si to většinou neuvědomujeme, máme-li si vybrat, s kým budeme pravidelně jednat například i po celou řadu příštích let a platit mu za jeho služby, dáme bezpochyby přednost člověku, o němž víme co možná nejvíce. Vzhled přitom tvoří neodmyslitelnou součást naší osobnosti. V případě svěže vyhlížejícího a spokojeně působícího účetního očekáváme, že je na slovo vzatým odborníkem a zkušeným i prosperujícím podnikatelem s odpovídajícím zázemím. Předpokládáme, že se nehroutí pod náporem pracovních úkolů a že nám vždy pomůže vyřešit naše potřeby s všudypřítomným úsměvem na rtech. Všichni se rádi setkáváme s příjemnými lidmi, v pracovní rovině nevyjímaje. Na webové stránky osobní fotografie a snímky našeho pracovního prostředí umisťujeme rádi, proč je nezveřejnit na Katalogu účetních?

 

8) Funguje vůbec v oboru účetnictví, daní a auditu internet jako tako takový?

 

Samozřejmě, že ano! Katalog účetních navštíví měsíčně řádově desítky tisíc, na přelomu účetního období pak i na dva tisíce návštěvníků denně, což vyvrací poněkud pohodlné tvrzení účetních, že jediná možná cesta k získání klientely vede přes osobní doporučení. Podotkněme jen, že Katalog účetních přitom není žádný zábavní, sportovní nebo seznamovací portál, není to ani seznam všech ekonomických subjektů. Internet však sehrává stále významější roli i ve vztahu se zákazníky, kteří pravidelně vyžadují elektronickou komunikaci nebo dokonce vedení účetnictví online na ploše vzdáleného počítače. Není pak asi nutné vysvětlovat, nakolik se takto vybaveným a připraveným kancelářím rozšiřuje jejich pole působnosti. Mnoho zákazníků je ve skutečnosti ochotno spolupracovat i s odborníky z jiných lokalit, neboť v porovnání s místními očekávají odlišnou kvalitu služeb a pochopitelně i cenovou úroveň.

 

9) Proč klientům nesdělit, že oplýváme bohatou profesní praxí?

 

Působíte v oboru déle než deset, patnáct nebo snad dokonce dvacet let? - Pojďme to společně zákazníkům říci! Jakožto zavedení experti se rozhodně nemusíte stydět za to, že jste si vybudovali vynikající renomé, disponujete referencemi významných klientů a dosáhli jste takové pozice na trhu, že jste doporučováni samotnými pracovníky finančních úřadů!

 

10) Jak zjistíme, že nás zákazník kontaktuje prostřednictvím Katalogu účetních?

 

Jestliže pověří pracovníky Katalogu účetních odborným doporučením, je to zcela jednoduché: Sdělí nám to přímo jeho obchodní konzultant telefonicky, nebo jsme informováni příslušnou mailovou zprávou. A pokud nás kontaktuje zákazník přímo bez této asistence? - Nezbývá než se jej zeptat, jakou cestou se ke kontaktu na naši kancelář dopracoval. Nespokojme se potom s odpovědí, že "na internetu". - Doptejme se jej přímo, jak dané stránky vypadaly, jakou měly podobu či barevné zpracování a jaké přesně údaje o nás zde byly uvedeny. Věnujme této zpětné vazbě odpovídající pozornost – pouze takovým způsobem si v praxi ověříme skutečnou kvalitu zde poskytovaných služeb!