Články jako nástroj PR

Hledám účetní

Autor: Hledám účetní

Společnost SEO -SITE:COM s.r.o. se zabývá obchodní a reklamní činností. Velikou část naší práce můžete vidět v rámci portálů, které jsme vytvořili,…

Více o autorovi

Nejen herci, muzikanti a politici  potřebují dobré jméno. Představte si, že by na obrazovce vyprodaného kina namísto James Bonda běhal Robert Robert. To by bylo asi veselé, že?

"Jmenuji se Robert, Robert Robert." James Bond se může jít klouzat. Takže ve světě filmů, hudby i literatury vznikají pseudonymy, které nahradí pravé leckdy nehodící se jméno. Při podání ruky se představíme jménem, které nás může škatulkovat. Před lety jsem slyšel teorii, že lidské jméno předurčuje částečně člověka k výhonům. Tato teorie byla podložena tím, že lidé, kteří mají zajímavé jméno, jsou častěji středem pozornosti. To by docela dávalo smysl. Budete-li se jmenovat atypicky pro daný region, budete častěji středem pozornosti, vaše výkony pak bude podvědomě, přímo ovlivňovat ten, kdo bude v tu danou dobu ve Vašem životě autoritou. Zní to velice zajímavě, ale jak já říkám, dobré jméno je to, které není špatné.

 

Špatné jméno stojí za pády nejen hvězd, autorů i muzikantů. Ten, kdo se pohyboval v blízkosti vlivných lobbistů, se nebude těšit veliké oblibě slušný lidí, ač nemusí být pravda, že lobbistův kamarád či přítel musí být špatný. Ale takový bohužel život je. Poškodíte-li si své jméno, je těžké jej napravit. Pokud jste politik, je to samozřejmě mnohem jednodušší. Jmenujete-li se třeba Miloš Z., Mirek T., Jiří P., rozhodně se nemusíte bát, že by se Vaše jméno neočistilo samo během několika málo let. (Empirické znalosti dokazují, že stačí cca  8 let - tj. dvě volební období).

Naproti tomu stojí problém jménem firma. Špatné jméno firmy je bezesporu to, co Vás může dokonale položit. Spokojený klient povětšinou mlčí. Nerozdává pozitivní reference o Vaší činnosti. Většina firem má i nespokojené klienty. Někteří jsou neprávem nespokojení, jiní jsou právem nespokojení. Co je však spojuje? Skutečnost,že se chtějí podělit o své špatné zkušenosti na internetu a všude okolo sebe. Pravdou je, že internet je dnes jedním z nejlepších nástrojů, jak se pomstít. Výběrem vhodného média v rámci internetu může získat špatné reference během jednoho dne.

 

Pokud budete pracovat na svém dobrém jménu prostřednictvím kvalitního PR, nemusíte se bát, že by něco mohlo dopadnout špatně. Pokud od samého počátku svého podnikání budete komunikovat se svými klienty, není problém vytvořit kvalitní síť referencí, která Vás v rámci internetu stabilizuje na dobré pozici. Vaše pozitivní reference budou dále šířeny. V tu chvíli jedna nekvalitní a hanlivá reference Vás nezničí.